Sistem
ventilacije

Ventilacija u tunelu treba da obezbjedi održavanje koncentracije štetnih gasova u okviru dozvoljenih granica, i to pri maksimalnom intenzitetu saobraćaja, pri minimalnoj brzini vožnje i pri nepovoljnim meteorološkim uslovima. Isti sistem treba da obezbjedi propisima zahtijevane uslove u slučaju požara u tunelu.
Ventilacija u tunelu treba da razrijedi produkte sagorijevanja (emisije i čvrste čestice) koje proizvode motorna vozila u tunelu na prihvatljiv nivo, kako bi se spriječilo prekomjerno zagađenje okoline tunela i kontrolisalo širenje dima u tunelu u slučaju požara.

Šema elemenata

  • 1. COKP
  • 2. Dvosmjerna komunikacija
  • 3. Ventilatori
  • 4. SOS NIŠA, PLC
  • 5. Senzor CO, temperature, brzine i smjera strujanja zraka
  • 6. Senzor magle

Senzori procesa

Senzor:

Vidljivosti - mjeri nivo vidljivosti u tunelu

CO – mjeri količinu CO gasova u tunelu

Temperature - mjeri temperaturu u tunelu

Brzine i smjera strujanja zraka u tunelu - mjeri brzinu i utvrđuje smjer strujanja zraka u tunelu

Senzor:

Senzor magle - nalazi se ispred tunela i detektuje smanjenu vidljivost uzrokovanu maglom

Sistem ventilatora

U sklopu ovog sistema se nalaze manualne, te automatske komande za uključivanje ventilatora.  

Svi senzori i sistem ventilatora su povezani na PLC mrežu koja je povezana sa COKP-om.  

PLC-ovi se putem Ethernet mreže vezuju sa COKP-om. Operatori u COKP-u imaju kontrolu nad ovim sistemom, te imaju programirane scenarije kako da reaguju u određenim situacijama.  

U slučaju prevelike vibracije ili kvara na motoru ventilatora COKP će imati informaciju o tom incidentu i operater će dobiti predviđeni scenarij na monitoru. 

PLC je kontrolor lokalnog automatskog upravljanja i interfejs za daljinsko upravljanje.